Berita Hebat!

Berita Paling Hebat !

[Vedio]:Terkini!! Pesawat Malaysia MH17 Terhempas Di Ukraine

Malaysia's Prime Minister, Najib Razak, says his country has launched an immediate investigation into this afternoon's crash.
Malaysian Airlines plane crashes in Ukraine

    (CNN) - Satu penerbangan Malaysia Airlines dari Amsterdam ke Kuala Lumpur telah terhempas di timur Ukraine, agensi berita Rusia Interfax melaporkan pada Khamis. 
Malaysia Airlines mengesahkan bahawa ia terputus hubungan dengan MH17, dan perhubungan terakhir penerbangan yang diketahui diruang udara Ukraine, kata syarikat penerbangan itu di Twitter.

Menurut Interfax pesawat ini adalah jenis Jet Boeing 777. Pesawat itu dilaporkan turun berhampiran sempadan antara Rusia dan Ukraine.

Map: Ukraine and Russia border

Peta: Ukraine dan Sempadan Rusia  

Laluan yang diambil oleh penerbangan Malaysia adalah satu yang sangat biasa di antara Kuala Lumpur dan Belanda, kata CNN menerusi konsultan keselamatan penerbangan Mary Schiavo. Beliau berkata pesawat itu terbang di kawasan yang bermasalah dan berkata komunikasi rapat dengan pengawal trafik udara akan menjadi satu keperluan utama. 
Dalam kawasan bermusuhan atau dipertikaikan, ", apa-apa perubahan dari lokasi anda dan anda boleh mempunyai masalah" kata beliau.








One Ukrainian official claims MH17 was shot down by a missile fired from a Buk launcher, while flying at an altitude of 33,000ft.
The footage below shows the type of missile launcher they say was involved.







Russia Today has tweeted this picture, which they say is an eyewitness photo of debris where MH17 came down.
The image has not yet been verified.
View image on Twitter

One Ukrainian official claims MH17 was shot down by a missile fired from a Buk launcher, while flying at an altitude of 33,000ft.
The footage below shows the type of missile launcher they say was involved.





This video shows the site of the crash in Ukraine, near the town of Shakhtyorsk.









This map shows MH17's last known position, over Donestsk in Ukraine.
View image on Twitter



Ketegangan semakin tinggi antara Ukraine dan Rusia sejak protes jalanan dipaksa bekas pro-Moscow Presiden Viktor Yanukovych daripada kuasa pada Februari. Rusia kemudiannya dilampirkan rantau Crimea tenggara Ukraine dan pemberontakan pemisah pro-Rusia telah mengamuk di timur Luhansk dan Donetsk wilayah Ukraine ..

Tentera Ukraine telah berjuang untuk mengelakkan rusuhan pemisah. Kerajaan Ukraine telah menuduh Rusia membenarkan senjata dan peralatan ketenteraan, termasuk kereta kebal, untuk menyeberangi sempadan secara haram ke tangan puak pemisah pro-Rusia.

Pentagon berkata bahawa Rusia kini mempunyai 12,000 tentera di sempadan dengan Ukraine, serta beberapa senjata berat. Jumlah tentera seramai kira-kira 1,000 orang sebelum ini dari yang tinggi dianggarkan 40,000 tentera awal tahun ini.

Pada hari Khamis, CNN melaporkan bahawa para pegawai Ukraine dilaporkan menuduh seorang pejuang Rusia menembak jatuh jet Ukraine pada Rabu kerana pesawat itu terbang di ruang udara Ukraine.

Selain itu, laporan penerbangan Malaysia yang berlaku pada hari ini menandakan kali kedua tahun ini yang Malaysia Airlines telah menghadapi sesuatu insiden yang melibatkan kapal terbang.

Pada 8 Mac, Malaysia Airlines Penerbangan 370 hilang. Kapal terbang yang mempunyai 239 orang di atas kapal tersebut. Pasukan Pencari dan Penyelamat telah mendapati tiada kesan 370 atau penumpang walaupun usaha pencarian yang luas.

lihat gambar lanjut disini



0 Komentar untuk "[Vedio]:Terkini!! Pesawat Malaysia MH17 Terhempas Di Ukraine"
 
Copyright © 2014 Berita Hebat! - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info