Berita Hebat!

Berita Paling Hebat !

Tindakan Gadis 12 Tahun Mengejutkan Dunia



Seorang gadis berusia 12 tahun yang mendakwa ibunya, memenangi $ 256,000 - mengikut prosiding mahkamah.

Faith Varden-Carberry, yang mendakwa ibu bapanya dan Biro Insurans Motor Ireland, telah dianugerahkan $ 256,000 berikutan kemalangan kereta yang membunuh adiknya Ava dan rakan Michaela Logan, pada tahun 2007.

Perjanjian penyelesaian telah dicapai di Mahkamah Agung pada hari Rabu. Varden-Carberry, berasal dari Longford, mendakwa ibu bapa dan MIBI beliau melalui datuknya Anthony Carberry.

Pada tahun 2007, Mary Carberry seorang pemabuk, dia telah pengsan kerana mabuk semasa memandu dengan tiga kanak-kanak di dalam kereta itu. Adik perempuan muda, Ava, yang berumur 6 tahun pada masa itu, dan rakannya Michaela Logan, meninggal dunia selepas kereta mereka merempuh benteng berlumpur luar Edgeworthstown, Co Longford.

Faith, wearing a seatbelt in the back seat, suffered severe physical and emotional trauma. She was confined to a spinal cast for two months, and went through months of therapy to help her cope with the tragedy.

Faith, memakai tali pinggang keledar di tempat duduk belakang, mengalami trauma fizikal dan emosi yang teruk. Dia perlu sokongan tulang belakang selama dua bulan, dan telah melalui bulan terapi untuk membantunya mengatasi masalah tragedi itu.

Mary Carberry had been excluded from driving at the time of the accident, resulting from a previous conviction. However, with two young daughters, she needed a way to get to and from school. Carberry had her daughters ask their father Thomas Varden, whom Mary had little or no relation to, for help. 

Mary Carberry telah dikecualikan daripada memandu pada masa kemalangan itu, akibat daripada suatu sabitan terdahulu. Walau bagaimanapun, dia yang mempunyai dua orang anak, dia perlu menghantar dan mengambil anaknya di sekolah. Carberry mempunyai anak perempuannya meminta bantuan bapa mereka Thomas Varden.

Varden bersetuju untuk membeli sebuah kereta untuk keluarga dengan syarat bahawa Maria tidak memandunya. Walau bagaimanapun, Mary Carberry tidak mematuhi syarat, dan akhirnya menyebabkan kematian kedua-dua kanak-kanak.

While young Faith had brought charges against her father as well, they were later dropped, leaving only her mother and MIBI responsible. Mary Carberry was sentenced to six years in prison with two years suspended, and MIBI was found by the court on Wednesday that they were responsible for a payment of $256,000 to Faith.

Walaupun Faith yang masih muda telah membawa tuduhan terhadap bapanya juga, namun pada akhirnya bapanya tidak dilibatkan, dan meninggalkan hanya ibunya dan MIBI bertanggungjawab keatas kejadian itu. Mary Carberry dijatuhi hukuman enam tahun penjara dengan dua tahun digantung daripada membawa kenderaan, dan MIBI pula dijatuhi hukuman oleh mahkamah pada hari Rabu bahawa mereka bertanggungjawab untuk membayar sebanyak $ 256,000 kepada Faith.
0 Komentar untuk "Tindakan Gadis 12 Tahun Mengejutkan Dunia"
 
Copyright © 2014 Berita Hebat! - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info