Berita Hebat!

Berita Paling Hebat !

GEJALA 'HENTAI' MAMPU MEROSAKAN REMAJA

Kerosakan moral di kalangan remaja di sekolah semakin membimbangkan akibat dari menonton 'hentai' (kartun jepun) yang boleh di dimuat turun dengan mudah melalui komputer riba dan telifon bimbit.




Pengaruh Media Cetak dan Elektronik. Media merupakan alat perantaraan dan medium komunikasi serta hiburan .Paparan adegan-adegan negatif dari filem atau televisyen. Anatomi perempuan yang seksi dijadikan simbol seks dalam majalah. Menyalahguna internet dengan melayari laman sesawang porno. Terpengaruh dengan budaya barat yang dipaparkan.

Kesimpulannya, masyarakat boleh memainkan peranan penting dalam memberi kefahaman betapa buruknya akhlak remaja yang melakukan gejala sosial. Ibu bapa pula sebagai orang yang terdekat dengan remaja patut mendidik anak-anak dengan contoh teladan baik serta mengasihi dan meluangkan masa bersama anak-anak agartidak timbul fenomena kebosanan dan kekosongan di hati remaja.Didikan agama penting agar diri para remaja mampu membezakan perkara yang baik dan yang buruk dengan menjadikan internet dan media masa sebagai sumber yang baik.
Gambar di sebuah kedai buku dan dvd yang di jual secara terang terangan..


0 Komentar untuk "GEJALA 'HENTAI' MAMPU MEROSAKAN REMAJA"
 
Copyright © 2014 Berita Hebat! - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info