Berita Hebat!

Berita Paling Hebat !

[VIDEO]: GEMPAR!! WANITA HAMIL INI MENJADI SENSASI


Alysia Montano (28 tahun) menjadi pusat perhatian dalam lumba lari 800 meter yang diadakan minggu lalu di Sacramento, California. Dia jadi perhatian kerana ketika mengikuti lumba lari tengah hamil tua.

Alysia sedang hamil 34 minggu ketika dia berjaya sampai di garisan penamat lumba lari 800 meter bertajuk US Track and Field Championships. Foto dan rakaman video penyertaan pada lumba lari tersebut beredar di internet tidak lama selepas acara itu berakhir. Dia pun menjadi buah bibir kerana tetap ikut lumba larir padahal sedang hamil tua.

Sementara orang-orang sibuk bercakap mengenainya, bagi Alysia sukan lari bukanlah perkara baru. Dia merupakan pelari yang sudah lima kali menjadi juara nasional. "Aku sudah berlari sepanjang kehamilanku dan aku merasa benar-benar bahagia selama melakukan semua itu," katanya.

Saat lumba lari minggu lalu, Alysia mengakhirinya dengan catatan masa 2 minit, 32,13 saat. Masa tersebut hanya 35 saat lebih lambat dari catatan masa lari terbaiknya di Monaco pada 2010. Selama empat tahun terakhir dia menjadi juara kebangsaan lari 800 meter.

Alysia Montano Pregnant Runs 800 m
Screenshot rakaman video Alysia mengikuti lumba lari 800 m yang kemudian menjadi sensasi


Ketika Alysia sampai di garisan penamat, pelari dan penonton lumba memberikannya tepuk tangan meriah. Walaupun saat itu dia merupakan pelari terakhir dari kelompoknya yang sampai di garis akhir.

Sebelum mengikuti lumba lari, Alysia berunding dulu pada doktor kandungannya. Sang doktor bukan hanya memberikan izin, tetapi juga menolaknya ikut dalam lumba tersebut.



.

"Hal itu mengambil semua rasa takut yang selama ini di fikiran orang-orang di luar sana soal wanita yang berlari saat hamil. Yang aku rasakan justru bersenam semasa hamil membuat ibu dan bayi lebih baik. Aku melakukan semua hal yang biasanya aku lakukan (sebelum hamil ), "katanya.

(News Observer, ESPN)
0 Komentar untuk "[VIDEO]: GEMPAR!! WANITA HAMIL INI MENJADI SENSASI"
 
Copyright © 2014 Berita Hebat! - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info