Berita Hebat!

Berita Paling Hebat !

Lelaki Di China Dibenarkan Sentuh Payudara Wanita


Sebahagian masyarakat di China percaya bahawa ketika seorang wanita masih bujang ingin bebas dari gangguan hantupada bulan ini, mereka harus meminta bantuan lelaki bujang lain untuk menyentuh payudara mereka.

Beruntungnya lelaki bujang di sana. Mereka diberi peluang untuk raba payudara wanita yang "masih suci" dan tak pernah disentuh

Menurut kalender Bulan Cina, Bermula tanggal 31 Julai kelmarin kita telah memasuki bulan Hantu, atau lebih dikenali sebagai Bulan Hantu Lapar, bulan dianggap sebagai bulan yang tidak baik menurut mereka. Pada bulan ini mereka percaya roh-roh orang yang sudah mati akan bebas bergentayangan di Bumi. Tetapi mereka juga percaya ada satu cara agar para wanita tidak diganggu oleh roh-roh jahat ini, iaitu dengan meminta para lelaki yang masih bujang menyentuh payudara mereka.




Para warga di kota Ejia, Yunnan yang masih bujang akan menyertai Festival Menyentuh Payudara pada setiap hari yang ke 14, 15 dan 16 bulan Hantu ini. Dalam tempoh sepanjang tiga hari itu, para lelaki yang masih bujang diperbolehkanmenyentuh mana-mana payudara wanita.

Menurut ahli spiritual disitu, pada bulan ini roh-roh orang mati tidak tenang kerana mereka belum pernah menyentuh wanita sebelum mereka mati. Mereka menginginkan 10 gadis "suci dan belum disentuh’ untuk menemani mereka ke alam kematian. Supaya wanita-wanita tidak menjadi sasaran, Gadis-gadis yang berumur 15 tahun keatas akan meminta para lelaki untuk menyentuh payudara mereka.

Kepercayaan ini kononnya telah bermula semenjak Dinasti Sui (Tahun 581 – 619 Masehi), Dizaman itu banyak pemuda dari suku Yi terbunuh dalam peperangan. Bermula dari situ lah, upacara ini diadakan semata-mata untuk mententeramkan roh-roh yang sudah mati. Namun upacara ini masih diteruskan dari generasi ke generasi.
0 Komentar untuk "Lelaki Di China Dibenarkan Sentuh Payudara Wanita"
 
Copyright © 2014 Berita Hebat! - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info