Berita Hebat!

Berita Paling Hebat !

Tindakan Biadap!! Mencetuskan Kemarahan Rakyat Malaysia!!

(VIDEO): Padah!! Gadis Buat S*ks Luar Tabii

9 Pelakon Malaysia Yang Pernah Menayangkan Tubuh Bogel Dalam Filem

 31 Gambar Perkara Pelik Yang Dilakukan Oleh Wanita Barat

FOTO dipetik dari metalinsider.net

Kuala Lumpur: TIndakan biadap kumpulan muzik metal, Carcass memuat naik status di Facebook (FB) mencetuskan kemarahan apabila memaparkan bendera Malaysia yang diterbalikkan sebagai tanda tidak puas hati.

Status yang dimuat naik Jumaat lalu tertulis: “Maaf Malaysia, tiada persembahan untuk anda Mei ini. Nampaknya pegawai kerajaan anda masih tidak kemas kini kalendar mereka untuk abad ke-21 – visa kami ditolak dengan alasan kandungan lirik. Menggelikan hati dan memalukan.

“Hubungi kami bila anda sudah jadi negara sekular. PS: Jika anda baru saja membaca status ini, maksudnya anda sudah terlambat, kami sudah berjaya 'rosakkan' anak muda kamu dan sudah membuat persembahan di Kuching tahun lepas,” tulis kumpulan muzik itu.
Dalam pada itu, menurut laman MetalInsider.net, kumpulan muzik dari Liverpool itu sepatutnya membuat persembahan di Pulp Summer Slam di Filipina pada 25 April lalu, namun visa yang dimohon ditolak.

Rata-rata pengguna laman sosial berang dengan tindakan kumpulan terbabit, ada juga yang menyatakan kemarahan di ruang komen status itu.
Sebahagian reaksi yang diberikan adalah:

“Terbalikkan bendera Malaysia? Kamu semua telah mengecewakan semua penggemar muzik metal yang pernah menyokong kamu,” kata Masayo Tottori.
“Negara yang menyekat kamu semua bagi April adalah Filipina (Pulp Summer Slam 25 April) bukan Malaysia. Tak ada persembahan kamu di Malaysia tahun ini. Filipina dan Malaysia adalah dua negara berbeza. Kamu semua bodoh. Mungkin kerana itulah Filipina tidak membenarkan kamu masuk ke negara mereka, bukan kerana takut, namun tak mahu kamu menyebarkan kebodohan kamu,” kata K-yie Maidin.
Ada juga respon yang ditulis menerusi komen K-yie, “Mereka gagal geografi di sekolah,” kata Ariff Fiqry Noor Shahid.
Peminat dari Mexico, Henrik Cabrera berkata, tak perlulah bertindak kurang ajar. Terbalikkan bendera hanya memusnahkan hubungan dengan peminat.


Artikel Menarik:










0 Komentar untuk "Tindakan Biadap!! Mencetuskan Kemarahan Rakyat Malaysia!!"
 
Copyright © 2014 Berita Hebat! - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info